Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokat lehet beszélni a botrányaikról. De még többet arról, hogy bő fél milliárd dollár visszaesés volt a World of Warcraft és a Hearthstone bevételei kapcsán. A rajongók persze könnyen mutatnak rá: Nem  meglepő az ilyen csökkenés, hiszen jelent meg kiegészítő. Nem tagadom, ebben akár lehetne is némi igazság. Már akkor, ha csak 2018-hoz képest lenne csökkenés, és 2017-hez képest nem látnánk a zuhanást. Viszont a Blizzard által feltöltött "Financial Model" követhető negyedévről negyedévre. De nézzük csak meg a következő kis grafikont az adatokról:

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Mindig az igazán elégedettlen ügyfél a leghangosabb. És az Internetnek hála a panaszok sokakhoz eljuthatnak, olyanokhoz is akik ez után úgy érzik, hogy nekik is panaszkodniuk kell. Így volt ez sok szerepjátékos kiadványnál, segédprogramoknál, és így volt ez a Warcraft III: Reforgednél is. Csakhogy ezúttal megjelent egy új jelenség. Egy korábban okkal utált játék, a Day One: Garry's Incident kapott az utóbbi pár napban elég sok 10/10-es értékelést és a Metacritic stábja nem győzi kigyomlálni a furcsa ismerttetőket. 10/10, Nem Warcraft III. Nem tette tönkre az összes custom campaignt, nem rontotta el az összes ilyen játékot, nem ölt meg egy régi klasszikust, nem tiltottak ki ártatlan és sok szempontból jó játékosokat sok más játékból is (chargeback történetek miatt), nem vette el sok játékostól a megszokott legendás játékukat. Repkednek a hasonló érvek. Szóval ami nem Warcraft III az 10/10. És ami ennél jobb, az lehet akár 11/10 is, akár egy FIFA 20 is az Ultimate Teames lehúzásokkal.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Szezonja van a legendás RTS játékok felújításának. Sokan elmondják, hogy egy hasonló játékot mindig szidna, mert vagy túlzottan felújították valakinek, vagy nem eléggé. Szóval megint nincs rajta füstszűrős sapka. Ez a sok elégedetlen makacs rajongó az Age of Empires II: Definitive Edition kapcsán is elmondja, hogy a felújítás felújítása (mert ugye volt a HD verzió) a szokott problémákkal, és ez bizony csak 8.6 pontot ér. Mert ugye drága a játék, ha nem fizetsz elő a Microsoft egy szolgáltatására. Jött a Warcraft III, nem is az utált Microsofttól, jobban felkészülve, nem volt köztes HD verzió így ez jobban meg kellene, hogy érje és különben is az eredeti igazán legendás játék volt. Az eredmény? Amikor 2.1 körül volt a Metacritcen a felhasználói értékelés, nem mertem róla írni, mert onnan biztos feljebb megy. Majd valaki említette az 1.9 körüli akkori átlagot, s az elégedetlenségre mutató cikket. Mire ezt ellenőriztem 1.6 volt. És nem úgy nézett ki, hogy a zuhanás megáll. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A kérdés arról szólt, hogy adott szakmai tudással visszakerülve egy korábbi évbe, mégis mihez kezdenénk. Hamar megjelent, hogy a szerencsejáték nem elfogadható válasz, a tőzsde már valamennyire az. Rögtön jött is a válaszokban az Apple részvény és a bitcoin. Tök jó, tegyük fel, hogy visszakerülsz az időben, de arra semmi garancia nincs, hogy bárki más nem lépne. Nem lenne aki megpróbálná megelőzni az Applet, nem próbálná megelőzni kriptovaluták megjelenését. A jövőre vonatkozó ismeretek ezen a ponton már jóval kevésbé értékesek, ugye? Azzal, hogy legalább te ott vagy a múltban, legalább a te helyzeted bekavar, máris egy alternatív idővonalon vagy, amin teljesen más történne. 

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Egy nem M.A.G.U.S.-ra fókuszáló zárt csoportban egy hozzászólás egy részeként meglepő véleményt olvastam: "Egyébként szerintem ammund annyira borzalmasan rossz minden tekintetben a M.A.G.U.S.-nak hogy csak nah, játékos, mesélő, de leginkább kiegészítő, vagy modul író -ként, borzalmas károkat okoz.." Tök jó, ez is egy vélemény. Meg az is amit mellé kell tennem. Nincs az a szerző aki jogok, hivatalos lehetőségek nélkül egymaga komoly károkat tudna okozni egy játéknak. Ha ugyanis a játékosok a netről letöltött anyagok kapcsán ésszerű forráskritikát gyakorolnak, akkor a szemét nem terjed el, a legrosszabb szerző sem okoz károkat. Ha viszont a közösség nem képes erre, akkor Amund nélkül sem képes rá, és így a probléma ismét tőle javarészt független.

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem jó egy zárt Facebook csoportból kivinni vitákat. De az ott felmerülő kérdést meg lehet válaszolni a csoporton kívül is, kivátkép akkor, ha a kérdező már nem is tagja az adott szerepjátékokkal foglalkozó csoportnak. Könnyen válaszolok, hiszen máshol már felmerült épp így a válaszom, és most ezt lehet hivatkozni nem szerepjátékos csoportokban is. Igaz az ő kérdése a szivárványos táska miatt megvert lánnyal kezdődött, az én válaszom pedig a gázkamrákba küldött zsidókkal fog kezdődni. Ez volt ugyanis az a pont, ami után mindenkinek fel kell ismernie, hogy hova vezet az, ha az emberi jogokat félretesszük, érzelmi alapon szélsőséges politikát támogatunk, nem gondolkodunk, nem mérlegelünk. És ezen sokmindent vitatni sem lehet.

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem titkolom: Eleve nem örültem a D&D 5 fejlesztésének. Nem örültem, de nem is annyira érintett. A probléma az volt, hogy minden volt és jelenlegi D&D-st akartak elérni, én pedig láttam azt, hogy legalább a Pathfinder rajongók nehezen érhetőek el. Nomeg nehéz volt elképezlni, hogy aki mondjuk a 90-es évek közepén már teljesen átállt Call of Cthulhura azt nagyon könnyű lenne visszacsábítani. Viszont minden új kiadásnál lesz aki bekajálja a marketinget, elhiszi, hogy ez mindenre jó meg minden másra is, és próbálja megmagyarázni, hogy annak is jó lesz aki nem véletlenül ebbe az irányba indult el. 20 évvel a D&D 5 előtt már teljesen nyilvánvaló volt az, hogy nincs olyan rendszer ami mindenkinek jó lenne. Sőt olyan sem, ami minden volt D&D és AD&D játékosnak.

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Anthem1Amikor a D&D első kiadása megjelent, az első ismertetők is a korlátlan lehetőségekről szólnak. Azóta sok olyan rendszer és kiadás van, ami ezt az ígéretet tűzi elsősorban a zászlójára. Hatalmas szabadságot, mindenki számára vonzó rendszert ígér. Ez pedig egy olyan ígéret, amire könnyű legyinteni, hogy ismerem a reklámokat ez csak marketing bullshit. Csakhogy a rajongók ezzel sokszor találkoznak, számukra ez sulykolás. Ha pedig egy rendszert nem igazán valós ígérettel reklámoznak okuk lehet racionalizálni is. Így pár rendszer kedvelői más rendszerekre vonatkozó kérdéseknél is jönnek elmagyarázni, hogy X rendszerben, Y kiadásban aztán tényleg mindent meg lehet csinálni, sőt minden mást is. Ha pedig ez a kártékony viselkedés jön egy rendszer kiadója és kedvelői felől, akkor nehezen engedem el azt a témát, hogy a rendszer mennyire nem hozza azt amit ígér. Az Anthemet, a Mass Effect: Andromédát megvédem, pedig ott is volt más marketing bullshit, az ilyen rendszereket nem. És nem véletlen, hogy az Anthemet hozom példának.

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Sokszor hallottam azt, hogy nem baj az, hogy a dungeonben lévő szörnyekre, tartalomra nincs magyarázat, még nagyobb a csoda, még mesésebb, még, még, még... És lehet sorolni az előnyöket, amiket eléggé elismert szakértők is így mondanak. Való igaz, ha dungeon crawlt játszol és nagy örömmel mondanád el azt, hogy még mit gyaktál le akkor tökéletes megoldás az a koncepció, hogy D&D 3.x alatt annyi félvalami jellegű template van, hogy az ellenfél NPCről tudjuk, hogy jó eséllyel 18 anyja és 19 apja van legalább. Csakhogy amikor arról is szó lenne, hogy mikor veszi észre a karakter, hogy valami nincs rendben, mikor kezd el gyanakodni, akkor lehet az, hogy a d20-ra alapozva kockagurítós játékot játszunk, vagy lehet azt mondani, hogy a roleplaying wargameből valamikor roleplaying game lett, jöhetne a szerepjáték.

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A napokban volt egy érdekes beszélgetésem a D&D 5 kapcsán. Beszégettünk arról, hogy lehet szidni a diszkrét lineáris eloszlást. Piszok sokat lehet beszélni arról, hogy hányszoros különbség van a legkevésbé valószínű és a legvalószínűbb kimenetel között. És tök jót el lehetett beszélni pár dologról. Például arról, hogy nekem nem tetszett amikor a plusz kocka és a sima módosító kapcsán a fejlesztő egyenértékűnek tekintette a kettőt, mert ugye az átlagra egyformán hat. A hosszútávú előnyök terén igaza van. Csakhogy nem minden erről szól. Ha ugyanis 2d20 közötül a nagyobb számít, akkor az egyes dobás valószínűsége 1:400, míg a 20-as valószínűsége nagyjából 1:10,256... A kettő közötti különség már majdnem 40*-es. De van egy ennél is fontosabb szempont.

Alkategóriák

Útvonal

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

Bejelentkezés

Kereső

Cookie kezelés

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.