Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ő már kitöltötteVan aki már kitöltötte. És van aki még csak most olvassa a hivatalos ajánlót:

Kedves játékosok!
Az ötödik kérdőívvel elérkeztünk a kérdőívek első fázisának zárásáig - ezután már bővebb tájékoztatás is várható.
http://magus.deltavision.hu/index.php/hu/masodik-menu/11-5-kerdoiv-az-elso-kerdessor-zarasa

Aki korán kitöltötte rosszul járt. Ez esetben ugyanis a szöveg szerinti maximum 16 helyett maximum 1 választ adhatott az utolsó kérdésre. Mint az is akinél még a frissítés előtti kérdőív van nyitva. Mint ígértem, ajánlóban a friss kérdőívről írunk, és ez a kis technikai bug amit jeleztünk és javítottak és ami kapcsán a kitöltők nem egyenlő eséllyel, nem egyformán töltik ki a kérdőívet a magas labda amit le kellene csapni. De sokkal jobban érdekel egy másik szempont. Ez az első sorozatból az utolsó. Általánosból a konkrét dolgok felé haladva... Azt nem kérdezték mit jelent számunkra a kasztrendszer, mi a fontos. De azt igen, hogy melyik varázslatot használjuk sokszor. Persze tudom: D&D 5 kapcsán is az ikonikus varázslatokra kérdeztek. De a kényszerből sokszor használt varázslat, és az emlékezetes esetekhez vezető ikonikus varázslat nem azonos. 

Az is eszembe jut, hogy a kérdőívek hosszú sora alatt elég sok varázslat előkerült. A boszorkány, boszorkánymester, tűzvarázsló egyetlen varázslata sem, mint a szerzetesi mágia, sámánmágia is érintetlen maradt. Sőt a mozaikmágia is. De amennyire a Delta Vision levonhatja a konklúziókat az eddigi kérdések alapján annyira mi is megtehetjük. 

 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

C2Feltették a kérdést: „Milyen a jó szerepjátékos kérdőív?” Jött volna élből a válasz: Az ahol NJK kérdez JKt. Vagy a JK elemzi az NJKk válaszait. De az is eszembe jut, hogy kinek jó kérdőív. Vagy éppen mire jó kérdőív? Mintát hiába mutatnák, jöjjön cikk. Vagy épp cikk sorozat. Hoszabb sorozatunknak ez az első cikke is egy monstrum lesz legalább 4-5 oldalon. Nézz kicsit balra az őrült kultistára. Beillene a hülye járások minisztériumába is, mert azért érdekes járás kell ahhoz, hogy a szögesdrót nem vagdossa össze a combját. De bízik benne, ha a szög kifelé áll és így megpróbálja a térdét valami kényesebb ponthoz illeszteni és nem túl finoman, hát majd neked jobban fáj. A kezében a kérdőív is egy játék, amivel adott téma felé tereli a gondolataidat, hátha belőled is őrült kultista lesz. Szerinted az ő manipulatív kérdőívét dícsérné egy társadalomtudós? De ha a csapat kérdőívek eredményére figyel a nyomozásnál, ezzel szűkíti a gyanúsítottak körét, akkor nem manipulatív, hanem jó kérdőív kell a kalandba. És ha sok ilyet látsz, akkor megszokod a kérdőíveket és megtanulsz majd jól kérdezni is. Megtanulod a technikai eszközöket.  És akkor majd szerepjátékról is jobban tudsz kérdezni. Haladjunk az általános magyarázattól a konkrétumok felé.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Korábban feltettem egy fontos kérdést: Miért nem készült sok fan made M.A.G.U.S. rendszer. Akkor egy apróságról volt szó: Arról, hogy a fióknak az ember nem szívesen készít ilyesmit. Már csak a munka mennyisége miatt sem. Amikor cikket írunk akkor megvan az a szabadságunk, hogy a témáknak abból az 1%-ából válogassunk amit a legkönnyebben meg tudunk írni, kevés az akna, könnyen be is fejezzük a cikket. Kivéve azt az egy-két esetet amikor nem, döccenő mindenhol van. Egy rendszer fejlesztése viszont egy komplett egészről szól. És a támogatásról. A mögé tett szolgáltatásról. Arról, hogy akár a kérdőívek, cikkek, kiegészítők, kapcsolódó írások lehetőleg időben jöjjenek. Most késve jött a kérdőív. De itt van a Delta Vision 4. kérdőíve. Mindenképpen érdemes megnézni. A kérdőívek és azokkal is felépíteni a bizalmat jelenleg egy piacképes rendszer megjelenésig vezető út egy része. Csakhogy ez nem széles és egyenes út, hanem egy aknamező. Aknamező a M.A.G.U.S. jelenlegi helyzete miatt. Aknamező a rajongói elvárások miatt. Aknamező még mindig az ezerszer elátkozott jogi háttér miatt. És aknamező azért, mert a rendszer megtervezésében is ott lesz az a bizonyos legnehezebb 1%. És jönnek a döccenők.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

utestavA Második Esély projekt kapcsán a kezdetekben megírtam egy cikket. Azt vizsgáltam meg benne, hogy technikailag és üzletileg kivitelezhető-e a k100 alapú rendszer, ha nem akarjuk, hogy okostelefonos kockadobó előkerüljön a játék alatt. Sokan ünnepeltek: Milyen jó, akkor a K100 mellett teszem le a voksom. Nem nyert. Jött a következő cikk. K6, K100. Megoszlás és a játék hangulata. K100 sok hibáját javítjuk jöhet a K100 alapú rendszer. Van aki ezt biztosra gondolta. nemrég viszont megírtam azt, hogy ez még közel sem olyan biztos. Hiszen a rendszert fel kell építeni. És nem biztos, hogy sikerül. És sokan nem tudják, hogy mennyi lépés van addig. De példát írtam bele, hogy sok kérdésben miért és hogyan döntöttem. Két dolgot nem tehetek meg. Az egyik, hogy ezeket kihagyom a Második Esély projekt kapcsán leírtak közül. A harmadik, hogy a "save as copy" után rögtön megjelent állapotba teszem a cikket elfelejtve, hogy itt például nem a kérdőívről, nem az AD&Ds példákról van szó. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ismerjük a véleményt: Még alig tudunk valamit a készülő új M.A.G.U.S.-ról és sokan már fikázzák. Hát ilyen közösségnek készítsen az ember valamit? A gond csak az, hogy az alig tudunk valamit nem feltétlenül igaz. Nekem a vitákban van egy borzasztóan rossz szokásom. Az állításokat minden apró részletük, minden következményével együtt vizsgálom. Így sokszor olyan részletre reagálok amit a másik nem akart mondani. Ráadásul mivel több oldalról mérlegelem ugyanazt, és sokszor nagyon hasonló érvek merülnek fel, jön a retteneses wall of text of doom. És ezzel negatív vagyok, mert egy állítás kapcsán azt a következményt fogom kiemelni amiért az adott irány vállalhatatlan, ha van ilyen. És ilyenkor semmi pozitív következményt nem említek már mellé, hiszen ami vállalhatatlan, az vállalhatatlan. És pont. Te pedig valami vélt vagy valós pozitív következmény reményében állsz azon az oldalon és azt is nehéz megérteni miért olyanért kritizállak ami a javaslatodnak csak távoli, ám sok szempontból biztos következménye.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

... az első kérdőív mellett ott volt a hír: megindult a fejlesztői blog. Könnyen ki lehetett tenni. Kikerült Facebook csoportokba, kikerült Facebook oldalakra, és a hírt átvettük mi is. Majd jött a második hét. Egy link. Nem voltam boldog tőle. Nagyon nem. Rendben: Facebookon valahogy megosztom. Megígértem, hogy ahova lehet kirakom. De itt mégsem szoktunk csupasz linkeket megosztani. Valahogy hírt, cikket kellene belőle csinálni. Írni kellene róla valamit. Megnyitottam a 2. kérdőívet. Megköszönték, hogy kitöltöttük az előzőt, és persze megtudtuk, hogy immár csak egyszer lehet szavazni, hogy a kérdőív nyitva marad. Ebből nem lesz szöveg a cikkhez. A témát viszont megadták. "A második héten elsősorban a mesélés és a világ bevezető kérdéseire koncentrálunk - még mindig csak az átfogó, nagyobb mértékű jellegzetességektől megyünk a kisebb, konkrétabb részletek felé." Ezzel már lehetne kezdeni valamit. Ki lehet emelni mi az érdekes és miért.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

chartTudom, ott a "Mi ez az egész?" doboz, és benne leírom, hogy a cél az, hogy a K6 alapú megoldás kudarca esetén legyen Második Esély és ez már látszólag eldönti azt, hogy K6 vagy K100 legyen. Tényleg? Az előző cikkemben rámutattam arra, hogy számos esetben kérdéses, hogy a K100 mennyibe kerül üzletileg. Persze van aki szerint megoldás, hogy a könyvhöz csomagoljuk a kockát. Csakhogy ez a megoldás nem megoldás, hiszen legalább 3 olyan esetet meg tudok nevezni amikor nem működik és nem működhet. Az első ilyen eset az, hogy a játék kipróbálásához szükséges szabályok regényhez vagy novelláskötethez csatolhatók. A pár oldal nem sokat változtat a környéken, ha éppen úgy is van még hely a felhasznált nyomdai íven. Itt a csatolt kocka sok könyvesboltot is zavarna. De még nagyobb gond, hogy a könyvtári példányok olvasóihoz nem jutna el. Könyvtár pedig még ma is létezik. Antikvárium is.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Az első beszélgetés egy online játékból ismert klántárssal zajlott. Hónapokkal ezelőtt. Még az első bejelentés környékén.

Én: Hello Moon, ráérsz egy kicsit?

Moon: Miért?

Én: Tudod volt szó arról, hogy kipróbáltok valamilyen asztali szerepjátékot. Hamarosan kijön egy új M.A.G.U.S. alapkönyv, gondoltam megkérdezlek, hátha érdekel.

Moon: Kihagyós. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

magaielmelet vennAmikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért / azért. A várt anyagok kapcsán említésre került egy koncepció: A régi rendszer tuningolása. Ez az ötlet szemben áll az új rendszer fejlesztésének az irányával. Ilyen pedig pláne van. Hiszen a többség módosított tuningolt rendszert játszik, sok a kedvenc háziszabálya. Pillants kicsit balra kérlek. Az ábra egy olyan dologra mutat, ami számomra fontos a M.A.G.U.S.-ban. De a fiatal szerepjátékosok többsége eleinte nem ilyen kérdésekkel foglalkozik, hanem lazábban, a karakter kapcsolataira egyéniségére figyelve játszik, sokszor egy fórumon vagy chaten. A komolynak látszani akaró vaskos szabálykönyvek kora lejárt, és sokszor az lenne a kérdés: Hogyan lehet egy kezdőnek pár oldalból játszani. Olyan eszközökkel amik rendelkezésre állnak. Amik szinte bárkinek, bárhol rendelkezésre állnak, akkor is, ha az illető először találkozik szerepjátékokkal.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Call of Cthulhu RPG 1st ed 19811981: Megjelent a Call of Cthulhu szerepjáték. Magyarországon még javában tart a Kádár rendszer. Alapdobozhoz jutni már csak azért is közel lehetetlen lett volna, mert az egyszeri ember számára mind a Nyugatra is érvényes útlevél, mind a megfelelő valuta, mind sok más nehezen beszerezhető lett volna. De, ha valaki be is hozza, a többség nem tudott angolul, az iskolában ugyanis az orosz nyelv oktatása volt a kötelező. A gyerekek pedig kisdobosok, úttörők voltak, úttörőtáborra, építőtáborra készültek, nem pedig RPG partyra. Amikor arról beszélünk, hogy a korszerzű szabályrendszer egyszerű, gyors, kicsi, nem árt róla tudni: A dobozban lévő BRP rendszer szabályfüzete 16 oldal volt. De a lázadó kamaszok ezt nem ismerték, így a politikai témájú szamizdatok helyett nem keletkeztek szabálykönyvek az innen-onnan szerzett írógépen.

Subcategories

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.