Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

RPG ROOM OneFriend1

Nem vagyok grafikus, és sok más szerepjátékos sem az. Ha a karakterünkről képet szeretnénk, akkor vagy keresünk valamit, vagy megkérünk valakit, hogy készítse el, vagy olyan programok segítségét vesszük igénybe, ami a hiányzó tudásunk egy kis részletét segít pótolni. Nem titok: Az utóbbi kategóriában a kedvencünk a DAZ Studio.

A fenti kép kapcsán elsőre azt mondanám: Ez is egy megszokott DAZ Studio render. Csak el kellett helyezni pár tárgyat a szobában, a karakterek kapcsán pár beállítással testalkatot, alkatot, pózt beállítani és megnyomni a render gombot, majd besöpörni azok elismerését, akik szerint ez jó és akik kevésbé értenek hozzá. Ezúttal viszont a DAZ Studiot ismerők közül is volt aki dícsérettel indított. Ők ugyanis azt vették észre, hogy a falra került két kép, azok üveg képkerete nem egy elérhető modell. Méretezéssel üveglappá alakított kockák, fém hengerek és egy-egy lap amire egy korábban renderelt kép is felkerült. Az asztalon szereplő térkép is Campaign Cartographer 3+-ban készült.

A megvett tartalombana lámpák még nem fényforrások voltak, itt szinte a teljes kép velük van megvilágítva. A póló sem így nézett ki, színre sem, de eredetileg nem volt rajta felirat, a jelenet két változata során látszik a felszólítás a pólón: Bízz bennem, mert én vagyok a KM! És persze pár más dolog színén is sikerült változtatni. A hozzáértők számára ez a kép ráadásul egy sorozat része. Ott volt egy bemutató, hogy mikből és hogyan rakok össze képkeretet. És volt arról egy kép, hogy hogyan lehet egy karakterből figurát vagy szobrot csinálni egyszerűen. 

És persze jött utána egy ilyen apróság: 

GlobeOnADeskTermészetesen lehetne kevésbé tükröződő üvegfelülettel, az asztal lábain más festéssel próbálkozni és bizony a fal és a padló találkozásával nem törődtem. De azt felismerték: Sem a füldgömbszerűség, sem az asztal nem a boltból származik. A térképek Fractal Terrainssal és Campaign Cartographerrel készültek. De a kép primitívekből, egyszerű geometriai alakzatokból áll. 

És persze elmondtam, hogy ahogy rajzolni lehet a ruhára, úgy vágás is kerülhet rá, egyszerűen csak az átlátszóság rétegére kerül kép. Előkerülhetnek tetoválások. Egy hengerből érmét csinálhatunk displacement map használvatával. Az ütközés érzékelés és sok más apróság (d-form, push modifier) segíthet kicsit torzítani a modellek egy részén, mondjuk egy ütés hatására.

Ha például a hajviseletbe és sok más dologba nem is tudunk belenyúlni, mert nincs meg a fizetős plug in, nem is vagyunk grafikusok, akkor is ezekből az egyszerű alakzatokból építkezni egyszerű. Pont olyan, mint a jelenetet összerakni, mint legóból építkezni. De a csatajelenthez elrendezett terep összerakása sem nagyon más, így sok szerepjátékosnak megvan erre a tehetsége. Ami sokszor hiányzik, az nem is a tehetség, hanem az idő. 

Ha sok részletet nem is tudunk finomhangolni, számos apró tárggyal, a meglévő tárgyakra helyezhető jelképekkel és számos más aprósággal elérhetjük, hogy a renderelt kép jobban tükrözze a karakterünket, mint egy netről vadászott. És itt nagyon sokszor számít, hogy milyen modelt tudunk mi magunk is összerakni ilyen egyszerű módszerekkel. Ezeket is észre kell venni, nem csak a korlátokat. 

Comments on A DAZ Studio ennyit tud?

Be the first to comment
Please login to comment

You don`t have permission to comment here!

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.