Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Nem egyszer hallottam már, hogy egy-egy M.A.G.U.S. rendezvényen valaki olyan megközelítéssel találkozik amit korábban csak D&D esetén tapasztalt. És ez sokszor nem éppen hízelgő kritika alapja. Egyszerre szólja le az eredeti D&D-s tapasztalatot és mutat rá arra a tényre, hogy a D&D-re jellemzőhöz hasonló stílusú játékhoz tökéletes lehet az 5. kiadású SRD-re épülő játék, amit a Roll20, a Fantasy Grounds és számos más alkalmazás könnyen támogatna. A hasonló játékoknak viszont van egy jelentős piaca akár online piactereken is, és így lehetne angol nyelvű megjelenés is. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Amikor arról beszélek, hogy a Shadowrun 3. kiadását miért szeretem jobban, mint akár az újabb, akár a későbbi kiadásokat, akkor sokszor mutatok a Shadowrun Companion-ra, az ott említett nem árnyvadászokról szóló kampány típusokra. Ez már a 2. kiadáshoz is volt, de a 3. kiadásra tudott igazán kiteljesedni sok szempontból a koncepció. S nemrég akadt online kampány, ahol a karakterek rendőrök voltak. Ez megannyi szempontból jó, viszont nem mindenkinek segít kiszakadni a mindennapi problémákból.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A Kalandhorizont arról ír, hogy sokan áskálódnak ellene. Van aki megemlít egy kisebb balhét, ami egy csoportban történt, de a kiadó pontosít: Nem erről az esetről, nem ennek az érintettjeiről van szó. Még csak nem is azokról, akikhez eljutott az eset híre és ezért dühösek. Valahogy úgy érzem, hogy nem is arról lenne szó, hogy az adott kiadó tulajdonosa hülyére keresné magát és ezért irígyelnék. S talán az sem lep meg senkit, ha kiderül nem elutasított szerzőkről van szó, nem olyanokról akik féltékenyek mert Bakk úr munkái megjelennek az ő rendszerük pedig nem. Szóval furcsa az, hogy több esetről van szó. Meg részben mindent és bármit fikázó, csak a kedvencüket szerető fanboyokról, s egy lelkes fordítóról akinek a szerelemgyereke sok megjelent munkája.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Mindig az igazán elégedettlen ügyfél a leghangosabb. És az Internetnek hála a panaszok sokakhoz eljuthatnak, olyanokhoz is akik ez után úgy érzik, hogy nekik is panaszkodniuk kell. Így volt ez sok szerepjátékos kiadványnál, segédprogramoknál, és így volt ez a Warcraft III: Reforgednél is. Csakhogy ezúttal megjelent egy új jelenség. Egy korábban okkal utált játék, a Day One: Garry's Incident kapott az utóbbi pár napban elég sok 10/10-es értékelést és a Metacritic stábja nem győzi kigyomlálni a furcsa ismerttetőket. 10/10, Nem Warcraft III. Nem tette tönkre az összes custom campaignt, nem rontotta el az összes ilyen játékot, nem ölt meg egy régi klasszikust, nem tiltottak ki ártatlan és sok szempontból jó játékosokat sok más játékból is (chargeback történetek miatt), nem vette el sok játékostól a megszokott legendás játékukat. Repkednek a hasonló érvek. Szóval ami nem Warcraft III az 10/10. És ami ennél jobb, az lehet akár 11/10 is, akár egy FIFA 20 is az Ultimate Teames lehúzásokkal.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Gáspár András halálhíre után sokféle postot és kérdést láttam. A többség a gyászról, a megelékezésről a tiszteltről szólt. A kisebbség a "holtakról jót vagy semmit" irányt is vitatva mutatott rá, hogy holtakról jól (helyesen, igazat) vagy semmit kell mondani, mert egyfelől a halott nem tud védekezni, másfelől ez nem ok arra, hogy viták kapcsán a másik féllel szemben legyünk inkorrektek. Hova tovább megszületett a kérdés, Gáspár András halála jó vagy rossz? Feltették a kérdést olyanok is, akik tudják, hogy nem különösebben kedveltem Gáspár Andrást az utóbbi időben. Csakhogy a legrosszabb véleményem sem volt egyoldalú. Pont ezért érzem úgy, hogy lehet úgy egyszerre jót és igazat mondani róla, hogy arról beszéljünk, mit vesztettünk el a távozásával.  

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

A kérdés arról szólt, hogy adott szakmai tudással visszakerülve egy korábbi évbe, mégis mihez kezdenénk. Hamar megjelent, hogy a szerencsejáték nem elfogadható válasz, a tőzsde már valamennyire az. Rögtön jött is a válaszokban az Apple részvény és a bitcoin. Tök jó, tegyük fel, hogy visszakerülsz az időben, de arra semmi garancia nincs, hogy bárki más nem lépne. Nem lenne aki megpróbálná megelőzni az Applet, nem próbálná megelőzni kriptovaluták megjelenését. A jövőre vonatkozó ismeretek ezen a ponton már jóval kevésbé értékesek, ugye? Azzal, hogy legalább te ott vagy a múltban, legalább a te helyzeted bekavar, máris egy alternatív idővonalon vagy, amin teljesen más történne. 

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Az ember hajlamos hinni a prekoncepciónak. Ha valakiről azt gondolom, hogy sok okból lesz rossz szerepjátékos és ezt páran megerősítik, hiszek neki. Mert n+1. bizonyítékként erősíti meg azt, amit addig is sejtek, tudok, gondolok, pl. akár Gajdán Zsolt szerepjátékosi teljesítményéről. Egészen addig, amíg fel nem merült, hogy olyantól jött a durva kritika, aki szerint az érveknek lenne végzettsége, hiszen ha ezt követeli nem a hozzászóló személyével, hanem az érveivel foglakozik. Esküszöm, valami humoros szerepjátékban kétlábon járó, életre kelt, egyetemista érvet fogok indítani. Grubernek fogják hívni. Mindenesetre a csoportokban is megjelenő kritika kapcsán immár felmerült az első pár kétségem. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Megjelent egy rajongói, nem hivatalos, szabálykönyv. Az alkotóknak ez úton is gratulálok, hiszen ez akkor is nagy eredmény, ha az elkészült rendszer vagy annak sok részlete nem is tetszik. Nem tetszik, mert a M.A.G.U.S. még a mai napig a legnépszerűbb magyar szerepjáték, és ezért bármely házi vagy nem házi rendszer egy igencsak heterogén rajongói csoportot szolgál ki, így pedig nem lenne könnyű minden rajongó ízlését eltalálni. És bárki is indított úgy, hogy akkor jöjjön közösségi fejlesztés ezen hasalt el. Amikor a közösségi fejlesztés kapcsán sokan mondják, jönnének, stb. akkor is szükségszerű a projektek szétesése. Viszont pont ebből eredt az, hogy sokan több füzetnyi háziszabállyal játszottak egy folt hátán folt rendszert M.A.G.U.S. címén. Hulla most hasonló spirálfüzetek helyett tud a saját rendszerében játszani, mesélni. Akik szerették a munkáit szintén válthatnak. Az a mű nekik szól. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Egy nem M.A.G.U.S.-ra fókuszáló zárt csoportban egy hozzászólás egy részeként meglepő véleményt olvastam: "Egyébként szerintem ammund annyira borzalmasan rossz minden tekintetben a M.A.G.U.S.-nak hogy csak nah, játékos, mesélő, de leginkább kiegészítő, vagy modul író -ként, borzalmas károkat okoz.." Tök jó, ez is egy vélemény. Meg az is amit mellé kell tennem. Nincs az a szerző aki jogok, hivatalos lehetőségek nélkül egymaga komoly károkat tudna okozni egy játéknak. Ha ugyanis a játékosok a netről letöltött anyagok kapcsán ésszerű forráskritikát gyakorolnak, akkor a szemét nem terjed el, a legrosszabb szerző sem okoz károkat. Ha viszont a közösség nem képes erre, akkor Amund nélkül sem képes rá, és így a probléma ismét tőle javarészt független.

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

roll20percSok helyről ismerjük a hasonló ábrákat. És nagyon könnyű rájuk hivatkozni, hiszen van sok felhasználó szóval nyilván reprezentatív. Nos a D&D-hez kapcsolódó megannyi hivatalos felületen is van sok felhasználó, ott meg 100% az arány. Viszont egyik sem reprezenetatív. És ennek alapvetően több jó oka is van. Az egyik abból ered, hogy más-más rendszerek kedvelői más-más arányban vesznek igénybe a Roll20-hoz hasonló platformot. Mondjuk azért, mert az adott rendszert nem támogatja a Roll20, és az adott rendszerhez eleve nincs szükség hasonló "virtual tabletop" megoldásra. 

A storyteller játékosok elenyésző része vágyik battlematre, ennek kapcsán fog of war támogatásra, generikus fantasy tilesetekre. Miért? Mert a rendszerhez nem kell. De tök jól jön az, ha a karakterek által is olvasható hírekhez jó a fájlmegosztás, amiben viszont sok VTT megoldás nem lesz annyira erős. Ha pedig az ilyen igényekkel rendelkező játékosok kisebb arányban használják a Roll20 megoldásait, nagyobb arányban maradnak Discordon, Skypeon, stb. akkor a Roll20 kampányokról szóló ábra már nem is lesz a szerepjátékosok összességére nézve reprezentatív. 

Subcategories

A Shadowrun egy a 21. század közepén játszódó Urban Fantasy / Cyberfantasy szerepjáték. Itt a rendszerrel kapcsolatos cikkeinket olvashatod. 

A M.A.G.U.S. szerepjátékkal kapcsolatos írásaink gyűjteménye. 

Az eredeti első kiadástól az Első Törvénykönyvig a M.A.G.U.S. rendszere - viszonylag - egységesnek mondható. Így itt az ehhez a kiadáshoz ajánlott írásainkat olvashatod. 

Amit az Új Törvénykönyv rendszeréhez ajánlunk...

Non profit házi kiegészítőt kiadni mindig is szabad volt a M.A.G.U.S.-hoz, a meglévő szövegre nagyban egyező alapkönyveknél viszont felmerült, ha az Új Törvénykönyvből emelünk át részeket ott másé a copyright, de sok esetben a szöveggek, képekkel és ki tudja mivel problémák lehetnek egy alapkönynél. A Delta Vision kíváncsian várta mik jönnek össze házi rendszerként, de ha "nem fogadják el, megy a kukába" alapon senki sem volt túl lelkes. Kudarc esetén legalább a saját oldalra kitehető legyen. Addig mondogattam, hogy a rendszer reform kiegészítő szintjén is megcsinálható, míg valaki felvetette: Akkor ne takarózzak az alapkönyv csinálás jogi kockázatával, hanem mutassam meg. Cikkekkel, modulárisan felépülő rendszert leíró kiegészítőkkel találkozhatsz majd itt. 

Az egyes fejezeteket egymás mögé téve, kinyomtatva, bekötve pedig egy alapkönyvvel lehetnél gazdagabb. 

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.